Ile kosztuje fotografia produktowa

Ile kosztuje fotografia produktowa

Ile kosztuje fotografia produktowa. Fotografia produktowa to nic innego jak gałąź fotografii, która polega na przedstawieniu danego produktu. Rozwój tej dziedziny jest bardzo szybki. Wszystko za sprawą stale poszerzającą się sprzedażą internetową, czy też katalogową. Obecnie już prawie każda z działalności się skupia na sprzedaży danego produktu.

Co decyduje o koszcie fotografii produktowej?

Bez wątpienia fotografia produktowa poszerza się cały czas. W związku z tym, usługi, które są świadczone przez specjalistów tej dziedziny, są niezwykle zaawansowane. Fachowcy uważają, że naprawdę dobre zdjęcie się obroni samo i także się samo sprzeda. Tworzenie pięknych, estetycznych, jak i perfekcyjnych fotografii to zajęcie dla prawdziwych pasjonatów tego rodzaju fotografii.

Dowiemy się chętnie, od czego jest zależny koszt fotografii produktowej. Jak to wygląda w rzeczywistości? Najważniejszym czynnikiem, który buduje cenę, jest oczywiście ilość zdjęć, które zamierzamy zlecić. Jeśli jednorazowo zlecimy bardzo dużo zdjęć, to możemy liczyć na naprawdę bardzo atrakcyjne ceny. Od czego jeszcze zależy cena fotografii produktowej? Na pewno od stopnia skomplikowania produktu. Gdy nasze produkty są przezroczyste lub odblaskowe, to musimy się liczyć z niego większym kosztem.

fotografia-produktowa-modeleRównież znaczenie na cenę fotografii produktowej ma stan, w którym produkty docierają do fotograficznego studia. Gdy chcemy co nieco obniżyć koszty zdjęć, to powinniśmy zadbać o to, aby wszelkie produkty docierały w stanie możliwie najlepszym, na przykład nienaruszone opakowanie oraz wyprasowana odzież. Jest to od lat bardzo popularna forma prezentowania produktów w sklepach internetowych. Jednak łączona jest ona coraz częściej z fotografiami wizerunkowymi, które jeszcze bardziej napędzają sprzedaż. Zdjęcia produktów w tym typie są wręcz niezbędne, gdy planujemy produkty zamieszczać w prasie, czy też w innych mediach drukowanych. Zdjęcia paskhot sprawiają wrażenie naprawdę prostych w wykonaniu. Czy rzeczywiście takie są? Niestety nie. 

Dużym naruszeniem byłoby w tym miejscu podawanie cen w złotówkach. Musimy zlecić danej firmie indywidualną wycenę dla każdego zlecenia. Musimy jednak wiedzieć, że aby wykonać dobre zdjęcie packshotowe oraz wyretuszować je w programie graficznym potrzebujemy około pół godzinki. Jeśli jakaś firma fotograficzna, czy też freelancer oferuje nam zrobienie zdjęcia za kilka złotych, to od razu możemy tego wykonawcę skreślić z naszej listy. Na sto procent będzie to amator z bardzo słabym sprzętem, a zdjęcie będzie naprawdę słabe jakościowo. 

Wręcz można powiedzieć, że taka niska cena wróży pewne kłopoty, niekończące się poprawki, długi czas oczekiwania oraz problemy z wiernym odtworzeniem kolorów na zdjęciach. Może to w przyszłości spowodować falę zwrotów towarów. Jest tak, że im z większym studiem współpracujemy, tym jest lepszy stosunek jakości zdjęć do ceny. Widełki cenowe to między dwadzieścia, a nawet pięćdziesiąt złotych za zdjęcie. Musimy przyznać, że rozpiętość jest spora. Wyjątek to zdjęcia biżuterii, które mogą być jeszcze droższe.

Zalety produktowej fotografii

Na sam koniec chcemy omówić wszelkie zalety fotografii produktowej. Na pewno pierwsza z nich to niski koszt wykonania. Mamy także dzięki tej fotografii możliwość pokazania danego produktu w bardzo wielu ujęciach, a do tego także w bardzo wielu konfiguracjach.

Na dodatek dzięki produktowym zdjęciom mamy możliwość wycięcia bardzo łatwego produktu z tła. Ostatnią, ale naprawdę bardzo ważną zaletą jest zastosowanie szerokie w mediach drukowanych oraz także w internetowych sklepach.

Bez dobrej fotografii produktowej w zasadzie nie ma sprzedaży. Szczególnie gdy sprzedajemy kosztowne produkty i ekskluzywne. Takie produkty wymagają na pewno bardzo, ale to bardzo dobrych zdjęć. 

Podsumowanie

Gdy chcemy podsumować ten temat, to musimy  pamiętać, że produktowe zdjęcia zlecić powinniśmy naprawdę odpowiedniej firmie. Lepiej jest już troszkę dopłacić i mieć niemal stuprocentową pewność, że zdjęcia będą rzeczywiście bardzo wysokiej jakości. Mamy to szczęście, że na rynku znajdziemy firmy, które w fotografii produktowej się specjalizują. Zdjęcia o wysokiej jakości poznamy na pierwszy rzut oka. Warto się jednak na wszelki wypadek zapoznać z opiniami. Gdy mamy do czynienia z pozytywnymi opiniami, to chyba już nie musimy się już dłużej zastanawiać. 

Dobre studio fotograficzne musi się także wyróżniać nadążaniem nad wszelkimi trendami. Wiadomo, że moda się zmienia. Zmieniają się także swoje standardy. Aby pomyślnie rywalizować z konkurencją, dane studio musi nad tym wszystkim nadążać. Będąc przy temacie konkurencji, to wciąż się ona powiększa. Należy mieć się na baczności. 

Gdy płacimy za usługę (i to niemałe pieniądze), to chcemy, aby wszystko było należycie wykonane. Efekty muszą nas zadowolić. Gdy będziemy już mieli zaufane studio fotograficzne, z którego jesteśmy już zadowoleni, to warto przy nim pozostać i nie poszukiwać innych specjalistów. Dzięki temu wszystkie zdjęcia w naszym sklepie internetowym będą spójne.